Gerjoke Wilmink, Tara van Klooster en Pieter van den Berg met de cheque.
Gerjoke Wilmink, Tara van Klooster en Pieter van den Berg met de cheque. Alzheimer Nederland

Opbrengst statiegeldactie Dirk voor onderzoek Alzheimer

7 juni 2019 om 15:00 lokaal

AMSTELVEEN In de supermarkt van Dirk in het Kostverlorenhof in Amstelveen hebben Tara van Klooster (brand manager van Dirk) en supermarktmanager Pieter van den Berg een cheque met de opbrengst van de statiegeldactie van de supermarktketen overhandigd aan Gerjoke Wilmink, directeur bestuurder Alzheimer Nederland. De afgelopen twee maanden konden klanten van Dirk van den Broek hun statiegeldbonnetje doneren aan Alzheimer Nederland. Dit leverde een donatie van 47.303,10 euro op. De opbrengst maakt meer wetenschappelijk onderzoek naar dementie mogelijk.

"Een op de vijf mensen krijgt dementie. Bij vrouwen is dat zelfs een op de drie. Er is dus veel onderzoek nodig. We vinden het geweldig dat Dirk en haar klanten hier al twee jaar op rij aan bijdragen," aldus Gerjoke Wilmink.

''Met de opbrengst van deze actie dragen de klanten van Dirk bij aan belangrijk onderzoek, waarmee een toekomst zonder dementie hopelijk steeds dichterbij komt," vult Marcel Huizing, directeur Dirk, toe: "Nog altijd stijgt het aantal mensen met dementie en krijgen steeds meer mensen via een dierbare met deze ziekte te maken. Niet alleen ouderen, maar ook mensen op jongere leeftijd kunnen dementie krijgen. Ruim 280.000 mensen hebben dementie en in 2040 is dit aantal opgelopen naar een half miljoen." 

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie