Aanpassing plan ombouw oud KPMG-gebouw

13 december 2017 om 00:00 Nieuws

AMSTELVEEN De nieuwe eigenaar van het voormalige KPMG-gebouw wil het reeds vergunde plan voor ombouw van het pand tot appartementen iets aanpassen om beter aan te sluiten op de verwachte wensen van de afnemers en toekomstige bewoners.

Dat melden de wethouders Peter Bot (Ruimtelijke Ordenng) en Herbert Raat (Vergunningen) in een brief aan de gemeenteraad. In augustus 2016 is een omgevingsvergunning verleend voor transformatie van het leegstaande kantoorpand en kon de bouw starten. Inmiddels is het gehele gebouw in andere handen. De nieuwe eigenaar/ontwikkelaar is een gezamenlijke onderneming van M.J. de Nijs, Prowinko en De Jong Groep. Deze partij heeft een aanvraag ingediend bij de gemeente om de verleende omgevingsvergunning gewijzigd uit te voeren. Deze aanvraag wordt woensdag 13 december gepubliceerd.

Het gaat om de volgende aanpassingen: sommige interne woningplattegronden zijn gewijzigd (zoals slaapkamers die zijn samengevoegd); in de gevel zijn enkele ramen vervallen of aangepast; enkele balkons zijn vervallen; er komt een aantal extra parkeerplaatsen in de garage; de 32 short-stay woningen naast het ATOS-kantoor komen te vervallen en zijn vervangen door grotere woningen die ook in de andere twee hoge bouwdelen worden toegepast. Het aantal woningen is daardoor afgenomen van 319 naar 307. De bouwmassa, de architectuur, de materialen en de opzet en indeling van de buitenruimtes zijn ongewijzigd gebleven.

Het gewijzigde plan bevat 307 woningen, vooralsnog verdeeld in 138 koopwoningen en 169 huurwoningen. De uiteindelijke verdeling tussen koop- en huurwoningen is afhankelijk van de marktomstandigheden.

De ontwikkelaar wil met de ontmanteling van het kantoorgebouw beginnen in het tweede of derde kwartaal van 2018.De gedeeltelijk sloop van het pand zal naar verwachting in het derde kwartaal van 2018 beginnen en de bouw gaat in het derde/vierde kwartaal van 2018 van start. De bouwers zijn M.J. de Nijs en Zn. en UBA. Zij verwachten dat de bouwwerkzaamheden circa 36 maanden zullen duren. De ontwikkelaar/bouwer zorgt voor een aanspreekpunt voor omwonenden over de bouwactiviteiten. De ontwikkelaar/bouwer wil de overlast voor de omgeving zoveel mogelijk beperken door dit aspect mee te wegen in de keuze van aan- en afvoerwegen en dergelijke. De omwonenden aan de Ouderkerkerlaan zijn door de gemeente geïnformeerd.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie