Afbeelding
Eigen foto

Bondscoach Sarina Wiegman verrast lokale voetbalclubs met driejarig ING sponsorcontract

25 juni 2020 om 15:00 Voetbal

AMSTELVEEN Tijdens een online bijeenkomst van AMVJ en v.v. Amstelveen Heemraad met andere voetbalclubs afgelopen dinsdag, kwam Sarina Wiegman met een verrassing. De bondscoach van de Oranje Leeuwinnen, en sinds 14 februari 2020 ambassadeur meiden- en vrouwenvoetbal, kondigde samen met Steven Sedee, manager sportsponsoring ING, aan dat de voetbalclubs een driejarig sponsorcontract krijgen van ING.

AMVJ en v.v. Amstelveen Heemraad krijgen dit contract, omdat de clubs net als bijna 200 andere clubs, dit voorjaar een plan hebben ingediend om het meiden- en vrouwenvoetbal verder te ontwikkelen binnen de eigen vereniging. Op basis van dit voorstel zijn ze door de jury geselecteerd om met ING een sponsorcontract aan te gaan. ING gaat in totaal zestig amateurverenigingen op die manier sponsoren. ING en de KNVB willen zo samen met de clubs het meiden- en vrouwenvoetbal verder professionaliseren en ontwikkelen.

BONDSCOACH De voetbalclubs ontvingen een uitnodiging van ING om dinsdag 23 juni deel te nemen aan een online bijeenkomst waarin goed nieuws aangekondigd zou worden. Tijdens deze bijeenkomst vertelde Sarina Wiegman vervolgens aan AMVJ, v.v. Amstelveen Heemraad en 58 andere clubs het mooie bericht dat ze een sponsorcontract kregen. Tijdens de bijeenkomst was er ruimte om vragen te stellen aan de bondscoach. Zij bedankte de clubs dat zij zich hard maken om het meiden- en vrouwenvoetbal de aandacht te geven die het verdient.

Sarina Wiegman: “Het meiden- en vrouwenvoetbal heeft de afgelopen paar jaar al enorme stappen gemaakt. Dat is geweldig om van dichtbij te zien en te ervaren. Maar, en dat kan ik niet vaak genoeg zeggen, we zijn er nog niet. Ik ben trots te zien dat er zoveel clubs de inspiratie en motivatie hebben om het meiden- en vrouwenvoetbal verder te ontwikkelen. Zo kunnen we met elkaar grote stappen maken.”

KNVB en ING zetten zich samen in om het meiden- en vrouwenvoetbal verder te ontwikkelen. Het moet ‘normaal’ worden om bij voetbal ook meteen te denken en te praten over meiden- en vrouwenvoetbal. De gezamenlijke ambitie van de KNVB en ING is dan ook om het meiden- en vrouwenvoetbal nóg meer te integreren in de voetbalwereld. De komende vijf jaar gezamenlijk gewerkt aan een groei van 25 procent naar 200.000 vrouwelijke KNVB-leden en 25 procent meer vrouwelijk kader bij amateurclubs. Steven Sedee, manager sportsponsoring ING: “Amateurverenigingen zijn de basis van het Nederlandse voetbal. Zij hebben de kennis, kunde en faciliteiten in huis om meiden- en vrouwenvoetbal aan te bieden en een plek te geven die het verdient. AMVJ en v.v. Amstelveen Heemraad hebben met hun pitch laten zien dat ze het meiden- en vrouwenvoetbal een warm hart toedragen en echt willen laten groeien. De motivatie en passie spat er vanaf en wij zijn blij dat wij als ING ook in deze tijd hier aan kunnen bijdragen.”

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie