Nieuwe collecties, nieuwe verlichting en uitbreidingsplannen maken van de interieurwinkel een uitje voor klanten uit de hele regio.
Nieuwe collecties, nieuwe verlichting en uitbreidingsplannen maken van de interieurwinkel een uitje voor klanten uit de hele regio. pr

Familiebedrijf pakt door in De Ruijtermeubel

13 juli 2021 om 10:23 Overig

[CRUQUIUS) Met groot enthousiasme wordt De Ruijtermeubel op de Cruquius boulevard toekomstbestendig gemaakt. Nieuwe collecties, nieuwe verlichting en uitbreidingsplannen maken van de interieurwinkel een uitje voor klanten uit de hele regio.

Drijvende kracht achter de expansie is familie De Jong, bekend van Leski living op de meubelboulevard in Zoeterwoude, en vergelijkbare winkels in de Randstad en een hoofdkantoor in Alphen aan den Rijn. Het familiebedrijf is opgezet door de opa van commercieel directeur Wesley de Jong (33) die samen met zijn neef operationeel directeur Robert Ramsbrock (38) de leiding heeft. Zij namen eind 2019 De Ruijtermeubel over, ook een familiebedrijf.

“Een perfecte stap”, zegt Wesley. “Wij zochten naar uitbreidingsmogelijkheden en heel toevallig nam familie De Ruijtermeubel precies op dat moment contact met ons op. Of we interesse hadden de zaak over te nemen. Dat hadden we! De Ruijtermeubel is een sterke naam in de regio, en de boulevard in Cruquius is een supergoede locatie. Zij hadden deels dezelfde formules als wij; Henders & Hazel, INHOUSE en Superkeukens. Er moest wel behoorlijk wat gebeuren aan het pand, met name de winkeluitstraling maar ook de automatisering was zwaar verouderd. Gelukkig houden wij van een uitdaging en zijn we positief ingesteld.”

Intussen is de bovenste verdieping verbouwd en brandt er vanaf oktober overal ledverlichting. Begin dit jaar, tijdens de sluiting van de winkel, is er in 8 weken tijd een compleet nieuwe afdeling gebouwd. Het klassieke gedeelte heeft plaats gemaakt voor het merk Baenks. Het nieuwe concept is onderscheidend in vorm en kwaliteit, en ook de winkeluitstraling prikkelt de zintuigen. In de toekomst zal het huidige magazijn achter de winkel worden verplaatst naar het centraal magazijn in Alphen aan den Rijn waardoor ruimte vrijkomt en De Ruijtermeubel kan uitbreiden met bijna de helft aan winkelruimte.

Wesley ziet het helemaal zitten. “We willen een brede doelgroep bereiken en die een leuke dag bieden op het gebied van wooninspiratie. Dat gaat via een goed restaurant met een nieuwe chef, maar vooral met mooie meubels, verlichting en decoraties waarbij iedereen, ongeacht budget of smaak, kan slagen. Modern design, industrieel of landelijk, we hebben het allemaal. Prijstechnisch bieden we ook interessante dingen.”

“Een nieuwe ontwikkeling is het geven van persoonlijk interieuradvies op maat via zes specialisten. Zij bieden de keus tussen 2D en 3D advies. Niet alleen voor een budget van €10.000 euro, maar er wordt ook meegedacht met klanten die €2.000 euro te besteden hebben. Je merkt dat mensen iets moois willen, maar niet precies weten wat er mogelijk is. Als mensen dan met foto’s, tekeningen en plattegronden naar de winkel komen, zorgen wij dat het een geheel wordt en kunnen het beste advies geven. Hoe meer informatie, hoe beter. Laat maar zien dat moodboard!”

De toekomst lacht het bedrijf toe. Het werken in een familiesetting heeft grote pluspunten. Wesley: “Ik ben van de derde generatie, mijn vader is nog actief op de achtergrond met advies, mijn moeder heeft de verantwoordelijkheid over de keukentak. Het voordeel is dat wij snel kunnen schakelen en er een informele sfeer heerst. Hiërarchie is nodig, maar mijn neef en ik helpen net zo makkelijk mee met schoonmaken, klussen en verbouwen, ook de komende tijd.”

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding
Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie