Wethouder Floor Gordon bij de poster van de eerste editie van 24H Amstelveen. Het 24 uur durende programma krijgt in september een tweede editie.
Wethouder Floor Gordon bij de poster van de eerste editie van 24H Amstelveen. Het 24 uur durende programma krijgt in september een tweede editie. Gemeente Amstelveen

Amstelveen start campagne ‘Weer Samen’ om stad te promoten nu er weer meer kan

8 juni 2021 om 09:45 Economie

AMSTELVEEN Gemeente Amstelveen lanceert de komende weken de campagne ‘Weer Samen’ om de stad te promoten nu de lockdown formeel is beëindigd en alle zaken en instellingen weer de deuren hebben mogen open. “Ondanks de beperkingen die nog gelden (onder meer op gebied van maximaal aantal bezoekers) kan er al veel meer. Je kunt weer samen naar het terras of een restaurant, je kunt naar een voorstelling in het theater of de bioscoop en de sportscholen en winkels zijn weer open. Daar zijn we blij mee en dat willen we uitdragen,” aldus wethouder Floor Gordon (Economische Zaken en Stadspromotie).

Stadspromotie is volgens haar op dit moment belangrijk. “Veel ondernemers en culturele instellingen hebben het de afgelopen tijd heel zwaar gehad. De campagne moet eraan bijdragen dat de lokale economie sneller herstelt,” stelt de wethouder. “Wij willen ons daar als gemeente ook sterk voor maken. Daarom hebben we eerder ook een stimuleringsfonds met daarin 750.000 euro ingesteld.” De subsidies uit dit fonds komen ten goede aan lokale bedrijven die getroffen zijn door de coronacrisis om gezamenlijke initiatieven uit te voeren die de lokale economie versterken.

LEUKE DINGEN DOEN De promotiecampagne ‘Weer samen’ moet een extra impuls aan dat herstel geven. ‘’We willen ook laten zien dat je niet ver weg hoeft te gaan om leuke dingen te doen,” licht Floor Gordon toe. ‘’De wandelroutes doen het bijvoorbeeld heel goed en ik ben bijvoorbeeld voor ouders met kleine kinderen ook heel blij dat Speelboerderij Elsenhove weer open is.” Een overzicht van wat Amstelveen te bieden heeft, is te vinden op visitamstelveen.nl. Die website wijst de inwoners op hetgeen er in hun woonplaats te vinden is op gebied van onder meer winkelen, bewegen en uitgaan. 

UITAGENDA Het aanbod op de uitagenda loopt uiteen van de terrasjesdagen op wijngaard De Amsteltuin (elk weekend tot en met eind augustus) tot de tentoonstellingen die van start zijn gegaan in het Cobra Museum (Frida Kahlo) en in Museum JAN (schoenontwerper Jan Jansen). Ook Openluchttheater Elsrijk gaat op 25 juni weer open.  Op 16, 17, 18 juli staan daar voorstellingen in samenwerking met Schouwburg Amstelveen op het programma. Een daarvan is de comedy-cocktail met de toepasselijke titel ‘Buiten Spelen (zonder jas)’ door het trio Guido Weijers, Ruud Smulders en Andries Tunru.

VERBORGEN PARELTJES ”Amstelveen heeft veel verborgen pareltjes,” stelt Floor Gordon die dat zelf tijdens diverse locatiebezoeken als wethouder ook meermaals ervaren heeft. “Om die pareltjes extra aandacht te brengen hebben we op visitamstelveen.nl ook een oproep aan de inwoners gedaan om hun favoriete plekje te fotograferen en met andere te delen via de hashtag #ONSAmstelveen. Het kan een plekje in de natuur zijn, maar ook een favoriete bar, winkel, of restaurant. Alle inzendingen komen op een digitale plattegrond te staan, zodat we daar een mooi beeld krijgen van de favoriete plekjes.” 

AMSTELVEEN IN 24HRS In het kader van de stadspromotie staat er ook een nieuwe editie van ‘Amstelveen in 24Hrs’ op het programma.  Na het succes in 2019 gaan op 25 september opnieuw de deuren open voor iedereen die er in Amstelveen op uit wil gaan. Er staat een 24 uur durend programma op ongeveer 50 verschillende locaties op stapel dat voldoet aan de dan nog geldende coronamaatregelen. ‘’De verwachting is dat er dan nog weer meer mogelijk is,” stelt de wethouder. Volgens haar staan er ook diverse andere partijen klaar met plannen voor het komende najaar, maar die plannen verkeren nog in de  voorbereidingsfase.

Dat er nu al met de campagne ‘’Weer Samen’ ook al meer publiek wordt getrokken, past volgens haar binnen de beperkingen die nu nog gelden. “Het is primair een lokale campagne, we gaan niet de hele wereld uitnodigen. Bovendien wil ik de Amstelveense ondernemers en instellingen ook complimenteren dat ze zich aan de coronaregels houden zodat het publiek ook veilig overal naartoe kan gaan.” 

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie