Afbeelding
Pixabay

Campagne ‘Makkelijk toch!’: steeds meer gemeentezaken online te regelen

3 juni 2021 om 14:48 Overig

AMSTELVEEN De gemeente Amstelveen is altijd in ontwikkeling om haar dienstverlening naar inwoners te verbeteren, ook op digitaal vlak. Inwoners krijgen steeds meer behoefte aan het makkelijk, snel, veilig en zelf regelen van gemeentezaken. De komende maanden zijn steeds meer diensten online te regelen. Daarom is de gemeente een informatiecampagne gestart voor inwoners.

Frank Berkhout wethouder ICT: “Het is belangrijk dat we onze digitale dienstverlening steeds verder uitbreiden. Amstelveners kunnen zo zelf bepalen wanneer en waar ze hun gemeentezaken willen regelen. Zij hebben het al druk zat, dus als we het als gemeente makkelijker kunnen maken, dan doen we dat!”
MAKKELIJK TOCH! De komende maanden komen er steeds meer diensten die inwoners digitaal kunnen regelen. Zaken op het raadhuis regelen of een melding telefonisch doorgeven is straks niet meer nodig. Dan kan een verhuizing digitaal worden doorgegeven en kan een uittreksel online worden opgevraagd.

De campagne online dienstverlening loopt tot eind 2022. De komende maanden worden inwoners geïnformeerd over de online dienstverlening via verschillende uitingen zoals social media, advertenties en in de buitenruimte. Gedurende deze periode komen er steeds meer zaken bij die online te regelen of aan te vragen zijn.

Inwoners kunnen overigens nog steeds telefonisch of via afspraak op het raadhuis zaken regelen als zij nog niet helemaal thuis zijn in de digitale wereld. In bijgaand filmpje over online dienstverlening wordt uitgelegd hoe het werkt. 


Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie