Bekendmaking landelijke opbrengst Grote Clubactie.
Bekendmaking landelijke opbrengst Grote Clubactie. MEREL V DOOREN

Clubs uit Amstelveen halen 58.200 euro op met Grote Clubactie

6 december 2020 om 15:00 Overig

AMSTELVEEN In Amstelveen hebben deelnemende verenigingen de afgelopen maanden in totaal 58.200 euro opgehaald tijdens de Grote Clubactie. Landelijk deden zo’n 5.300 verenigingen mee aan deze actie. Samen haalden zij dik 9,5 miljoen euro op door meer dan 3 miljoen loten te verkopen. De deelnemende clubs verbreken hiermee alle records.


Dit jaar deden in Amstelveen onder meer de de volgende clubs mee *met tussen haakljes de opgehaalde bedragen):    Turnvereniging United-Amstelveen (10.956 euro), HC AMVJ (7.344 euro), HV Myra (7.122 euro), i-Turn (6.012 euro), HV HIC Amstelveen (5.286 euro), V.V. Sporting Martinus (4.023 euro), Atletiekvereniging Startbaan (3.939 euro), MHC Amstelveen (2.757 euro), Amstelveen Heemraad (2.331 euro), Korfbalvereniging Amstelveen (2.109 euro). Van de opbrengst gaat 80 procentnaar de clubs zelf.

SAAMHORIGHEID Volgens directeur Frank Molkenboer is het landelijk opgehaalde bedrag van ruim 9,5 miljoen de grootste opbrengst in de 48-jarige geschiedenis van de Nationale Grote Clubactie. Hij kan zijn geluk niet op: “Ik ben supertrots dat iedereen zo zijn best heeft gedaan. Juist in deze moeilijke tijden is dit soort saamhorigheid belangrijk.” De afgelopen jaren daalde het aantal clubs dat deelnam aan de Grote Clubactie. Die trend is volgens Molkenboer nu “krachtig doorbroken”. Dit jaar doen er zelfs weer meer clubs mee dan vorig jaar. “Dit laat zien dat de loterij nog steeds springlevend is. En dat is fijn, want ook in de toekomst hebben verenigingen onze loterij keihard nodig om financieel gezond te blijven.”

ONLINE LOTENVERKOOP Verkopers gingen dit jaar nog steeds ‘ouderwets’ langs de deuren, waarbij voldoende afstand werd bewaard. Daarnaast werden vanwege de coronacrisis krachtige nieuwe online middelen ingezet. Zo kon de verkoop volledig coronaproof doorgaan. Met succes, in totaal werden 3.173.719 loten verkocht, waarvan maar liefst 1,2 miljoen loten online. De verkopers bleken digitaal enorm creatief: QR-codes, e-mail, social media en WhatsApp werden ingezet om loten te verkopen. Duizenden video’s werden online gedeeld om familie en vrienden aan te zetten tot het kopen van een lot of anderen te enthousiasmeren. Voor het eerst gebeurde dit ook via TikTok. Kinderen deelden talloze filmpjes met de hashtag #groteclubactie.

LOTCHECKER Niet alleen voor de deelnemende clubs, ook voor alle mensen die een lot hebben gekocht, is het een bijzonder jaar. Er zijn dit jaar namelijk veel meer prijzen te winnen en de prijzenpot is aanzienlijk verhoogd. De winkans is dit jaar zelfs 1 op 10. Deelnemers kunnen vanaf 1- december kijken of ze iets gewonnen hebben via de de lotchecker op clubactie.nl

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie