Anneke van Dijk, Marlou Molenaar en Floor Gordon bij bord met oproep om op tijd inkopen te doen.
Anneke van Dijk, Marlou Molenaar en Floor Gordon bij bord met oproep om op tijd inkopen te doen. Gemeente Amstelveen

Amstelveen start campagne met oproep: ‘Shop op tijd, gespreid en lokaal’

20 november 2020 om 11:08 Overig

AMSTELVEEN Samen met de Vereniging van Amstelveense Detailhandelsorganisaties (VAD) en de lokale winkelcentra roept de gemeente op om inkopen voor de feestdagen zoveel mogelijk op tijd en doordeweeks te doen en lokaal in te kopen. Dat gebeurt onder het motto: ‘Shop op tijd, shop gespreid en lokaal’. De eerste campagne-uitingen zijn deze week te zien in het Stadshart en ook op borden in Amstelveen.

“Het is belangrijk dat bezoekers hun boodschappen en inkopen voor de feestdagen kunnen doen,”vertelt Anneke van Dijk, voorzitter van de  VAD. “Door een goede spreiding in de tijd van bezoekers is veilig en gezellig winkelen mogelijk. Ook roepen we inwoners op om zo veel mogelijk lokaal te kopen. Dan kunnen hun favoriete ondernemers deze toch moeilijke tijd ook doorkomen.”

RUSTIGE MOMENTEN De gemeente roept inwoners en bezoekers uit de regio op om in alle winkelgebieden rekening te houden met drukte en bij voorkeur op rustige momenten te winkelen. “Van maandag tot en met donderdag overdag is het vaak veel rustiger,” geeft wethouder Foor Gordon (Economische Zaken) aan. “En is het toch te druk bij de winkel van uw keuze? Kom dan op een rustiger tijdstip terug. Veel van onze winkeliers hebben het zwaar dus help hen en doe uw inkopen voor de feestdagen lokaal. Door rekening te houden met het moment van winkelen én met elkaar, kunnen we in deze tijd een gezellige, prettige en bovenal veilige winkelervaring hebben.”

1,5 UUR GRATIS PARKEREN Stadshart Amstelveen zet zich ook in voor spreiding van bezoekers. Om dat te stimuleren kunnen bezoekers van het Starthart sinds 16 november van maandag tot en met donderdag 1,5 uur gratis parkeren in de parkeergarages Stadsplein en Schouwburg. Daarmee speelt het Stadshart ook in op de mensen die nu thuis moeten werken en tussendoor op doordeweekse dagen het winkelcentrum kunnen bezoeken. 

DRUKTEMETER Naast de aangepaste parkeertarieven, zet het Stadshart ook andere middelen in om het winkelen doordeweeks en in de daluren aantrekkelijk te maken. Een druktemeter op de website laat zien wanneer het meestal druk of rustig is. Er zijn verschillende winacties waarbij bezoekers cadeaukaarten kunnen winnen en zelfs hun rekening betaald kan worden door een ‘mystery guest’. Ook de winkeliers hebben maatregelen genomen om drukte in de winkels te voorkomen. Zo verlengen enkele winkels hun openingstijden voor een betere spreiding. Voor meer informatie over de campagne zie: www.stadshartamstelveen.nl.

STADSHART VERSIERD Marlou Molenaar van Stadshart Amstelveen vindt het belangrijk dat de consument zich ervan bewust is dat het dit jaar van belang is om vroeg inkopen te doen: “Dit scheelt niet alleen last-minute stress voor de feestdagen, ook is het voor de bezoekers prettiger winkelen. Wij denken dat we met de campagne “Shop op tijd, shop gespreid” een bijdrage leveren aan het spreiden van bezoekers. Bijna alle winkels hebben hun feestcollecties al uitgestald en kijken er naar uit om alle bezoekers te voorzien in hun inkopen voor de feestdagen. Ook het Stadshart zelf is al prachtig versierd met feestverlichting en verlichte sprookjesfiguren langs de hele shoproute. We werken er samen met onze winkeliers hard aan om ons winkelcentrum klaar te maken voor de feestdagen in deze bijzondere tijd en alles zo goed mogelijk te laten verlopen.”

Met de komst van het 1,5 uur gratis parkeren, vervalt tijdelijk de 2 uur gratis parkeren voor Personal Shopping Card houders in de Schouwburggarage. De aangepaste parkeertarieven zullen voorlopig duren tot en met 31 december.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie