Afbeelding
René de Leeuw

Nieuw platform helpt ondernemers tijdens crisis

16 april 2020 om 09:30 Corona

AMSTELVEEN Amstelveners kunnen de Amstelveense horeca en detailhandel helpen. De coronacrisis is natuurlijk allereerst een groot gezondheidsprobleem, maar ook de gevolgen voor het bedrijfsleven zijn enorm. Horeca en veel winkels gingen dicht en er is nog weinig zicht op wanneer alles weer enigszins 'normaal' zal zijn. 'Hoe kunnen we onze favoriete horecabedrijven en onmisbare (buurt)winkels helpen deze crisis te overleven?' Dat vroeg Hans Boersma van Digital Wizards zich af. Zelf nog niet zo lang geleden succesvol gestart als ondernemer met zijn online-marketingbureau, voelt hij de gevolgen van de crisis ook.

Maar als Amstelveense ondernemer maakt hij zich vooral ook zorgen over Amstelveen. "De horeca en de winkels zijn onmisbaar voor de sociale cohesie in onze samenleving. De winkels hadden het al langere tijd zwaar door de almaar stijgende online aankopen bij nationale en internationale ketens. Daar komt deze crisis nu bovenop. Ik wil graag helpen om onze horecabedrijven en winkels overeind te houden. Uiteraard denk ik dan het eerste aan waar ik zelf goed in ben: het ontwikkelen van websites en het beter vindbaar maken ervan."

WEEKAANBIEDINGEN Zijn idee: we bouwen een website, een platform, voor de Amstelveense horeca en detailhandel, waarop zij zich kunnen presenteren en waarop zij weekaanbiedingen kunnen plaatsen. Allemaal gratis. Via deze website kunnen inwoners van Amstelveen deze aanbiedingen bestellen. Ze geven aan op welk moment ze de bestelling komen ophalen en de horecaondernemer of winkelier zorgt ervoor dat het bestelde op de afgesproken tijd klaarstaat. Ter plekke wordt dan met pin afgerekend. En als ze er toch zijn, kunnen ze natuurlijk meteen het overige aanbod bekijken en eventueel kopen.

SPONSOREN EN VRIJWILLIGERS "Op deze manier kunnen Amstelveners hun favoriete horecabedrijf of winkel overeind houden. Of kennismaken met bedrijven die ze nog niet kenden", zegt Hans. Met dit idee heeft hij aangeklopt bij Rabobank Amstel en Vecht. De bank was meteen bereid om zijn plan te sponsoren. "Ik heb dit plan, samen met andere Amstelveense ondernemers, verder ontwikkeld en wij hebben dat allemaal belangeloos gedaan. Maar er zijn nu eenmaal wel kosten aan verbonden. Daarvoor zoeken wij nog sponsors en we zoeken partners/vrijwilligers die ons willen helpen de site up-to-date te houden en onder de aandacht te brengen."
Hans Boersma roept Amstelveense horeca- en detailhandelsondernemers op zich te melden via www.amstelveenhelpt.nl. "Zij krijgen een bedrijfspagina en kunnen een aanbieding plaatsen op de pagina met weekaanbiedingen. Helemaal gratis. Het enige wat wij vragen, is hun informatie aan te leveren en regelmatig nieuwe aanbiedingen te plaatsen. Wij zorgen ervoor dat de site onder de aandacht komt van Amstelveners." En natuurlijk roept hij de inwoners van Amstelveen op om toch vooral hun bestellingen te plaatsen bij de Amstelveense horeca en detailhandel, via www.amstelveenhelpt.nl.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie