Taacafé, één van de activiteiten in Bibliotheek Stadsplein.
Taacafé, één van de activiteiten in Bibliotheek Stadsplein. Archief

Bibliotheek peilt mening bezoekers met 'klantzuilen'

27 mei 2019 om 07:30 lokaal

AMSTELVEEN Bibliotheek Amstelland heeft bij wijze van proef een nieuwe vorm van klantonderzoek geïntroduceerd in de vestiging aan het Stadsplein Met zogenaamde feedbackzuilen kunnen bezoekers voortaan direct vertellen wat zij goed en minder goed aan het bezoek vonden.

"Met de jaarlijks toenemende bezoekersaantallen wordt het voor ons steeds belangrijker om goed te luisteren naar de wensen van alle bezoekers," aldus Auke van der Meer, marketingmedewerker van de Bibliotheek. "Vorig jaar hadden we in Amstelveen een half miljoen bezoekers. Dat zijn mensen van alle leeftijden, die hier komen voor taal- en computercursussen, voorleessessies, lezingen, inloopspreekuren, om samen te werken of studeren. Maar ook gewoon voor de krant of een boek. Wij doen ons uiterste best om ervoor te zorgen dat iedereen hier met plezier komt."

De feedbackzuilen zijn door het Amstelveense bedrijf Market Vision ontwikkeld. De Bibliotheek meet 'live' de ervaringen van de bezoekers over bijvoorbeeld de werking van de WiFi, het gemak van de selfserviceapparatuur, de beschikbaarheid van werkplekken en de kwaliteit van de activiteiten. De vragen zijn door middel van smileys te beantwoorden. Dat maakt het invullen volgens de bibliotheek leuk en gemakkelijk. De verzamelende informatie levert direct verbeterpunten op voor de dienstverlening.

Als de proef slaagt, worden de feedbackzuilen ook geplaatst in de vestigingen in Westwijk, Aalsmeer en Uithoorn. Zo kan de klantervaring in de vestigingen ook met elkaar vergeleken worden.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie