Christiaan Sijnen in de winkel in Aalsmeer.
Christiaan Sijnen in de winkel in Aalsmeer. Naomi Heidinga

Gentlemen's Place: de Stijlmeesters van de regio

18 april 2019 om 07:30 Nieuws

AALSMEER Voor kledingwinkels is het een moeilijke tijd. De één na de andere keten verdwijnt uit het straatbeeld, veel kleding wordt via internet verkocht. Wat dat betreft gaat Christiaan Sijnen met Gentlemen's Place tegen de stroom in. Hij richt zich juist op de fysieke verkoop, heeft nog geen webshop (al gaat die er wel komen) en heeft twee succesvolle herenmodezaken, in Aalsmeer en op de Zuidas (Amsterdam). Zijn geheim? Echte aandacht voor de klant en advies op maat. Zodat de klant tevreden, met kleding die bij hem past, de deur uit gaat.

Christiaan is opgeleid tot fiscalist. Hij stapte een aantal jaar geleden over naar de modewereld. Daarmee trad hij in de voetsporen van zijn vader, een talentvolle modeontwerper. "Als kind rende ik rond in het confectiecentrum. Ik speelde tussen de rokken van de mannequins. Mijn vader ontwierp dameskleding. Op 30 april 1986 hield hij zijn eerste modeshow. Karin Bloemen en Gerard Joling traden op. De show zou de verdere uitrol zijn van zijn succesvolle carrière. Het lot besloot echter anders. De volgende dag kwam hij om het leven door een verkeersongeluk."

Na verloop van tijd hertrouwde zijn moeder. "Ik heb het geluk dat ik een fantastische tweede vader heb gekregen." De mode raakte op de achtergrond. "Ik ben ruim 11 jaar werkzaam geweest als fiscalist. Ik heb me jaren niet met mode beziggehouden. Tot ik me realiseerde dat ik niet gelukkig werd van mijn vak. Toen heb ik het roer omgegooid."

In 2015 ging de eerste winkel open, op de Zuidas. In 2016 volgde een winkel in Aalsmeer. In 2018 verhuisde hij naar een groter pand in Aalsmeer. Waar heeft hij het succes aan te danken? "De persoonlijke aandacht voor de klant. Als iemand hier binnenstapt krijgt hij een hand en een bak koffie. Vervolgens vragen we wat hij nodig heeft. Dan gaan we op zoek." Gentlemen's Place bestaat uit een mooi ervaren team met vakkennis.

De klant krijgt eerlijk advies. "Als iets niet staat, dan zeggen wij het ook. We gaan niet voor de massa, maar voor het opbouwen van vaste klanten. We kijken naar wat mensen thuis al in de kast hebben hangen. In Nederland kiest men vaak voor een blauw pak, met een wit overhemd, maar we laten zien wat er nog meer mogelijk is. Zodat je niet allemaal hetzelfde in je kast hebt hangen." 

Uitstraling, de manier waarop je jezelf presenteert, heeft invloed. "We zeggen altijd: de eerste indruk telt. Dat proces gaat onbewust, maar in mum van tijd hebben we de ander beoordeeld. Tijdens de stijlmasterclasses die we verzorgen voor bedrijven, maken wij duidelijk waarom dat zo is, onder meer aan de hand van filmpjes. En ik laat zien hoe je deze eerste indruk kunt veranderen, zonder dat het te geacteerd wordt." Op 15 april verzorgde Christiaan met zijn team een masterclass voor de businessclub van golfbaan de Amsteldijk, met medewerking van Karin Bloemen. "Daarmee was de cirkel rond. Ze was bij de eerste modeshow van mijn vader, en nu ook bij die van mij." 

Gentlemen's Place voert een groot aantal modieuze Nederlandse merken, aangevuld met buitenlandse (Italiaanse) merken. In de toekomst wil hij zijn eigen herenmode lijn, maar zover is het nog niet. Zijn motto: trends komen en gaan maar stijl blijft altijd bestaan.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie