Afbeelding
Aangeleverd

Ziekenhuis Amstelland zet met wervingscampagne in op het teamgevoel

24 maart 2022 om 12:57 Zorg

AMSTELVEEN Elke zorginstelling staat te springen om meer verpleegkundigen. De vraag is: hoe haal je die binnen in deze tijd? Bij Ziekenhuis Amstelland zetten ze in op een krachtig en cruciaal sentiment: het teamgevoel. 

Wat is toch de reden om voor de baan van verpleegkundige te gaan? Waar kom je -ondanks alles- tóch elke dag je bed voor uit? Die vraag stelde communicatiebureau INTO aan de verpleegkundigen van Ziekenhuis Amstelland. Het antwoord was unaniem: ‘Voor mijn team!’. Het zijn namelijk de collega’s waar je het van moet hebben. Juist in deze tijden. Want samen is de druk te dragen. En samen sta je nooit alleen. Dat is de gedachte achter de nieuwe wervingscampagne Join the team.

A-TEAM “Ziekenhuis Amstelland is een regionaal ziekenhuis waar iedereen elkaar kent. Bij naam! En dat zegt wel iets. De collegialiteit en onderlinge sfeer op onze afdelingen is echt merkbaar. Je ziet hoe iedereen op elkaar is ingespeeld, voor elkaar klaarstaat en naar elkaar omkijkt. Zelfs na twee jaar van aanpassen en doorzetten”, zegt Suzanne Smulders, programmamanager Goed werkgeverschap bij Ziekenhuis Amstelland. “En daar zijn we best trots op.” Smulders lacht: “Hier voel je een loyaliteit en moraal waar The A-Team jaloers op zou zijn.”

Art director Thomas Renouvin van INTO legt uit: “Wij vonden het uniek en spectaculair hoe verpleegkundigen hier samenwerken. Het is net als in de film, maar dan in het echt. Vandaar dat we de campagne een filmsfeer hebben gegeven. Met lekker veel power, zodat de verpleegkundigen echt krachtig overkomen, want dat zijn ze.” De commercial voelt aan als een filmtrailer, met heroïsche muziek en snelle beelden. Te zien in de bioscopen (dankzij Pathé en Cinema Amstelveen), via social media en de website teamverpleegkunde.nu. Ook is er een speciale filmposter ontwikkeld, met (echte)verpleegkundigen in de hoofdrol.

AMBASSADEURS Medebedenker Jaap Langenberg van INTO: “We hebben deze campagne dankzij en samen met de mensen van Ziekenhuis Amstelland gemaakt. Zij zijn het hele traject betrokken geweest, vanaf het eerste idee tot en met de filmopnames, en zelfs bij de verspreiding van de campagne: middels een speciale Instagram filter kunnen alle medewerkers hun selfie in de filmposter plaatsen en delen met hun eigen netwerk. Met ruim duizend ambassadeurs creëren we zo een flinke extra boost.”

De campagne en bijbehorende website teamverpleegkunde.nu zijn sinds kort live. De eerste resultaten zijn veelbelovend, er wordt bovengemiddeld geliked en gedeeld. Ook wordt er al gesolliciteerd via de website. De huidige medewerkers kregen een filmavondje cadeau, met hun eigen filmtrailer vooraf. De reacties zijn enthousiast. Iedereen is trots op de stoere campagne maar nog meer op hun team.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie