Amstelzijde gezien vanaf het water.
Amstelzijde gezien vanaf het water. Amstelzijde Restaurants

Horecaondernemers aan Amstelzijde verenigen zich

1 augustus 2023 om 16:12 Zakelijk

AMSTELVEEN Horecaondernemers aan Amstelzijde hebben zich met ingang van 1 augustus verenigd onder de naam Amstelzijde Restaurants. De krachtenbundeling kwam tot stand naar aanleiding van de aanleg van de nieuwe brug over de Amstel en de herinrichting van het gebied. Amstelzijde Restaurants is het initiatief van zes restaurants: SAAM Restaurant, Brasserie Paardenburg, Ron Gastrobar Indonesia, India Port, Café Restaurant Heisa en Loetje aan de Amstel. Samen bestrijken ze Hollandse, Franse, Zuid-Afrikaanse, Indonesische, Indiase en Internationale keuken.

De Amstelzijde biedt al decennialang een gevarieerd aanbod aan horecagelegenheden. Vanwege de aanleg van de nieuwe brug heeft ook de buitenruimte van deAmstelzijde een metamorfose ondergaan. Dat was de reden voor horecaondernemers om de handen ineen te slaan en om het gebied met een eenduidig gezicht breder in de markt te zetten onder de naam Amstelzijde Restaurants.

NAAMSBEKENDHEID VERGROTEN

Het doel van Amstelzijde Restaurants is om de naamsbekendheid vergroten, een breder publiek aan te spreken en het bezoek aan deze culinaire strip te stimuleren, met name in de periode wanneer de terrassen zijn gesloten. Dit wordt gedaan door in de communicatie nadruk te leggen op het diverse aanbod, het culinaire niveau, de goede bereikbaarheid, de parkeergelegenheid. Ook worden de verschillende evenementen die er worden georganiseerd onder de aandacht gebracht.

Buro Amstelveen werd gevraagd een naam en een visuele identiteit te ontwikkelen. Na meerdere sessies waarin uiteenlopende richtingen werden bestudeerd, is uiteindelijk besloten de werktitel ‘Amstelzijde Restaurants’ als definitieve naam te kiezen. Op basis van die naam heeft Buro Amstelveen in samenwerking met DailySyrup een visuele identiteit ontwikkeld.

Amstelzijde Restaurants wordt op 1 augustus 2023 geïntroduceerd. Vanwege het drukke terrasseizoen wordt er geen evenement rondom de introductie georganiseerd. Vanaf 1 augustus staat de website amstelzijderestaurants.nl online, inclusief de verschillende social mediakanalen. Daarnaast zijn er banieren met het logo langs de Amstelzijde opgehangen. Na het zomerseizoen wordt een communicatiecampagne gestart.


 De buitenruimte van de Amstelzijde heeft een metamorfose ondergaan. Foto: Amstelzijde Restaurants

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie