Dieuwke Borger (l) en Mary Smith (r) hebben samen makelaarskantoor BorgerSmith, dat gevestigd is in Amstelveen.
Dieuwke Borger (l) en Mary Smith (r) hebben samen makelaarskantoor BorgerSmith, dat gevestigd is in Amstelveen. Naomi Heidinga
VAKVROUWEN

Makelaars met gevoel, passie, professionaliteit en gedrevenheid

24 mei 2023 om 16:00 Zakelijk

AMSTELVEEN Dieuwke Borger en Mary Smith hebben samen een makelaarskantoor: BorgerSmith. “We onderscheiden ons met persoonlijke aandacht,” vertelt Mary. “Het gaat voor ons om de persoon achter het huis. Waar is degene naar op zoek, waarom verkoopt hij of zij de woning?”

Dieuwke wist op haar twaalfde al wat ze wilde worden: makelaar! Haar eerste bijbaan was in de makelaardij. In 2019 kwam haar droom uit: samen met Mary begon ze een eigen kantoor, na eerst ervaring bij andere makelaarskantoren te hebben opgedaan. Ook bij Mary zit het vak in het bloed. Haar vader was notaris in Amstelveen en haar oma had een eigen makelaarskantoor. “We hebben dezelfde visie en handelswijze,” vertelt Dieuwke over hun samenwerking. “Onze handelswijze draait om persoonlijkheid en persoonlijk contact,” vult Mary aan. “Aangevuld met professionaliteit en deskundigheid.”

GEVOEL

BorgerSmith bestaat geheel uit vrouwen. Sandra de Jong werkt op kantoor. “Wij waren daar eigenlijk helemaal niet zo mee bezig, tot we van klanten hoorden dat ze ons daarop hadden uitgekozen,” vertelt Dieuwke. “Het kopen van een woning is een emotioneel proces. Je kiest een woning ook met je hart. We onderscheiden ons echt met persoonlijke aandacht,” aldus Mary. “Als makelaar moet je nog wel eens opboksen tegen vooroordelen: makelaars zijn altijd te laat, ongeïnteresseerd en rijden op scooters, daar komt het gechargeerd op neer. We zijn echter op tijd en zijn bij alle bezichtingen aanwezig. We nemen niet alleen onze klanten serieus, maar ook de mensen die een woning komen bezichtingen. Er is niets zo vervelend als het gevoel dat je als koper niet serieus wordt genomen.” Het duo zet graag een stapje extra, en zoekt altijd naar creatieve mogelijkheden die ten goede komen aan de klant. 

GOEDE UITKOMST

Persoonlijke aandacht, empathie maar ook zakelijkheid is bijvoorbeeld belangrijk in het geval van een woningverkoop als gevolg van een scheiding. “Dat is een moeilijke tijd, zeker wanneer er sprake is van een conflictsituatie. In zo’n geval wil je dat je woning zo snel en goed mogelijk wordt verkocht. Dat je er zelf weinig omkijken naar hebt en zaken wel zorgvuldig gebeuren. We zorgen ervoor dat de neuzen dezelfde kant op blijven wijzen en na afloop iedereen zich kan vinden in de uitkomst,” aldus Mary.

Je kiest een woning ook met je hart.

PROFESSIONALS

 “We hebben een team van professionals om ons heen verzameld,” aldus Dieuwke. “Zo helpt een interieur stylist bij ons standaard bij het verkoopklaar maken van de woning. De foto’s worden altijd gemaakt door professionele fotografen. We geloven dat je met oog voor detail en kwaliteit winst kunt behalen. Qua opbrengst, maar ook qua tijd. Het zorgt ervoor dat je woning succesvoller verkocht wordt. De investering betaalt zich altijd terug, is onze ervaring.” De afgelopen jaren was niet iedereen bereid om die extra aandacht in zijn woning te stoppen. “Men dacht: mijn woning wordt toch wel verkocht. Nu is het tij echter aan het keren. Er is nog steeds veel vraag naar woningen in deze regio, maar als verkoper moet je toch wat meer moeite doen. Dat is precies waar wij de verkoper bij kunnen helpen.”

MARKT

Er is nog steeds meer vraag dan aanbod in de regio. Toch zijn er wat verschuivingen. “We zien dat particuliere beleggers, die een woning verhuren, vaker verkoop overwegen. Per 1 januari verandert een aantal regels, waarmee onder andere de huurprijs wordt gereguleerd. Dat betekent dat het voor sommige beleggers niet meer rendabel is om een woning te verhuren.” Voor mensen die willen huren wordt het daardoor lastiger om een woning te vinden, maar er komen wel meer koopwoningen vrij. “Dat zien we nu al gebeuren. Mede door de opkoopbescherming zullen deze woningen niet meer door beleggers gekocht worden.” 

WOONGELUK

Als je doet wat je leuk vindt, dan krijg je er energie van. “Het leukste van mijn vak vind ik nieuwe dingen bedenken en deze in de markt zetten. Zo hebben we het woongeluk-gesprek op de markt gezet,” vertelt Dieuwke. “Daarbij gaan we in gesprek met mensen die niet helemaal gelukkig zijn met hun woning, maar niet de vinger kunnen leggen op waarom dat zo is. Samen kijken we naar een manier om het woongeluk te herstellen. Bijvoorbeeld door middel van een nieuwe styling, of betere opbergmogelijkheden, waardoor de gang bij wijze van spreken niet meer vol ligt met schoenen. Verkoop is daarbij niet het uitgangspunt, maar mocht men daar toch op uitkomen, dan begeleiden wij daarbij. Situaties die aan bod kunnen komen zijn bijvoorbeeld: er is een kindje op komst, maar het huis is te klein. Ga ik verbouwen of verhuizen? Of: ik wil thuis een kantoorruimte hebben, maar waar? Of: hoe haal ik het meest uit een zolderrenovatie? Met deze woongeluk-gesprekken zetten we onze kennis en ervaring in als wooncoach. Een woongeluk-gesprek duurt een uur. Je kunt een afspraak maken via onze website. Het liefst lopen we samen met jou een rondje door het huis, maar de afspraak kan ook online.”

Ons handelwijze draait om persoonlijkheid en persoonlijk contact.

GELUKSMOMENTJE

En waar kan Mary van genieten? “Wanneer het lijkt alsof het niet meer gaat lukken, maar we dankzij onze expertise toch een deal weten af te sluiten waarmee iedereen tevreden is, dat is voor mij echt een geluksmomentje,” aldus Mary. “Dan is Mary echt op haar best,” aldus Dieuwke. 

Kennismaken met BorgerSmith? Kijk op www.borgersmith.nl

Naomi Heidinga


‘We onderscheiden ons met persoonlijke aandacht’ - Foto: Naomi Heidinga 

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie