Silvan Overtoom en Philip Wallage van Het Fietshuys
Silvan Overtoom en Philip Wallage van Het Fietshuys Naomi Heidinga

Het Fietshuys wil klant ontzorgen met uitgebreide service

1 oktober 2020 om 07:00 Zakelijk

AMSTELVEEN Het Fietshuys, de fietswinkel in het Stadshart, wil de klant ontzorgen. Naast de verkoop van fietsen en elektrische fietsen, biedt de winkel daarom een uitgebreide service. De eerste onderhoudsbeurt is gratis, afspraken kunnen online worden gemaakt en Het Fietshuys heeft een haal- en brengservice. In oktober heeft Het Fietshuys een speciale actie. Bij aankoop van een elektrische fiets krijgen klanten een jaar lang gratis een ANWB verzekering, die verzekert tegen diefstal en pech. Bovendien krijgt men bij een servicebeurt een leen elektrische fiets mee.

Het Fietshuys is nu zo’n 2,5 jaar gevestigd op het Stadshart. De winkel heeft inmiddels naam opgebouwd, het klantenbestand is flink gegroeid. “Wij willen ons als fietswinkel onderscheiden met onze service,” aldus Philip Wallage. “Daarom zijn we als enige fietswinkel zeven dagen per week geopend. De werkplaats is zondag en maandag van 12 tot 18 uur geopend; op andere dagen van 9 tot 18 uur. Wanneer mensen bij ons een afspraak maken en hun fiets die ochtend brengen, is deze ’s middags klaar. Omdat we zeven dagen per week open zijn, is de doorloopsnelheid hoog. We willen onze klanten ontzorgen, ook nadat ze een fiets bij ons hebben gekocht. Klanten kunnen online een afspraak inplannen, zodat ze niet meer hoeven te bellen. Er staat een leenfiets voor ze klaar. We hebben een uitgebreid CRM systeem, waarin we bijhouden welke reparaties en onderhoud zijn gepleegd aan de fiets. Per sms herinneren we klanten aan wanneer hun fiets toe is aan periodiek onderhoud. We sturen een sms als de fiets weer opgehaald kan worden. Daarnaast hebben we een haal- en brengservice: elke werkdag tussen 9 en 11 uur halen of brengen we fietsen.”

ALTERNATIEF Ook bij Het Fietshuys hebben ze het de afgelopen maanden drukker gehad, net als veel andere fietswinkels in Nederland. Er zijn meer fietsen en e-bikes verkocht. “Je merkt dat mensen het OV meer links laten liggen, en kiezen voor de fiets. Steeds vaker wordt gekozen voor de e-bike, vanwege de snelheid en omdat men dankzij de elektrische fiets niet bezweet op het werk verschijnt. De elektrische fiets is allang niet meer alleen voor mensen op leeftijd, jongere mensen zien het als alternatief voor bijvoorbeeld de auto of scooter. De nieuwe elektrische fietsen zijn sportief en hebben een luxe en moderne uitstraling.” Het Fietshuys voert diverse merken, zoals Union, Kalkhoff, Qwic, Klever, BSP en Cannondale.

CORONA “Ondanks dat het de afgelopen maanden druk is geweest vanwege corona, hebben we nog volop elektrische fietsen op voorraad. We hebben groot ingekocht, daarom hoeft men na aankoop van een e-bike niet op de fiets te wachten.” Als extra service voor de klant, biedt de winkel in oktober een mobiliteitsgarantie aan. “We werken samen met de ANWB. Als je bij ons een elektrische fiets koopt, krijg je een jaar lang een gratis ANWB verzekering. Daaronder valt een gratis track en trace en verzekering tegen diefstal. Ook kun je kosteloos gebruik maken van de pechhulp. Heeft je elektrische fiets een onderhoudsbeurt nodig? Dan staat er een leenfiets voor je klaar. Dat noemen wij de mobiliteitsgarantie.”

SOCIAAL ONDERNEMEN Het Fietshuys vindt het belangrijk om sociaal te ondernemen. “Je moet het als ondernemers toch met elkaar doen. We proberen andere ondernemers te steunen, en kopen zoveel mogelijk lokaal in. De koffie is bijvoorbeeld afkomstig van een Amstelveense branderij.” Daarnaast werkt de winkel samen met de gemeente door het ter beschikking stellen van een speciale afvalbakfiets, die mensen kunnen lenen. “We vinden het belangrijk om als onderneming iets terug te doen voor de maatschappij. Daarom sponsoren we twee voetbalverenigingen, een rugbyclub en een hockeyvereniging. Ook krijgen mensen met een Amstelveenpas bij ons korting.” Zie voor meer informatie: https://fietshuys.nl/.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie