Afbeelding
Foto: Shutterstock

Voordelen bij het verzenden van een brievenbuspakje

17 februari 2022 om 11:30 Partnercontent

We kennen allemaal de brievenbuspakjes. Bij het versturen van zo’n pakje  heb je als ontvanger het voordeel dat je om het pakje te ontvangen niet thuis hoeft te blijven. Het pakje kan op ieder moment van de dag bezorgd worden, omdat het gewoon door de brievenbus gaat. Dat scheelt voor de bezorger en de ontvanger in veel gevallen tijd en gedoe. Er worden veel online bestellingen gedaan. Ondanks veel samenwonenden werken, willen ze toch graag hebben dat de bestelling die ze online doen, tijdig wordt afgeleverd. Dat kan met een pakje dat door de brievenbus kan. Het product kan ook in een luchtkussenenvelop worden toegestuurd. Ook deze kan door de brievenbus als de envelop niet te groot is. Een pakje dat door de brievenbus kan worden verzonden door DHL, PostNL, DPD, TNT en DHL expres. Een brievenbuspakje versturen kan wereldwijd, met eventueel een track & Trace code. Door de track & Trace code kun je precies volgen waar het brievenbuspakje is. Als ontvanger krijg je via de mail een track & trace code. Zo weet de ontvanger hoe het pakje getraceerd kan worden, maar ook wanneer het wordt afgeleverd.

Het verzenden van zakelijke pakketten

Bij het verzenden van zakelijke pakketten wordt op het verzendlabel een barcode geplaatst. Het is deze barcode die meerdere malen door de vervoerder zal worden gescand. Door het scannen van de barcode koppelt het systeem de locatie van het pakket direct terug. Je kunt dan aan de hand van de barcode nagaan waar je pakket voor de laatste maal is gescand. Een zakelijk pakket zal worden gescand bij het inladen, bij de aankomst op het depot en wanneer het in de bus gaat om het af te leveren.

Het verzenden van pakketten als je een webshop hebt

Wanneer je een webshop hebt, dan zal je, als die goed loopt, het liefst ondersteund worden bij het verzenden van pakketten. Zodra er een product via je webshop wordt besteld, dan is in het online verzendportal te zien welke producten je moet verzenden. Hierin kan je precies zien wat de stand  van zaken is over je te versturen producten, het terugontvangen van de producten die de klant niet goed vindt, maar ook het in voorraad houden van de te versturen artikelen. Via dit verzendportal kan je kiezen met welke leverancier je het pakketje wil verzenden. Dat kan bijvoorbeeld PostNL zijn, maar ook DPD of DHL. In veel gevallen zal in het algemeen worden gekozen voor één verzendportal zoals KeenDelivery. Ze zoeken voor je product de beste verzendmatch. Maak je over het verzenden van producten geen zorgen meer, dit wordt een makkie! KeenDelivery is er niet alleen voor webshops, maar ook voor het MKB tot de middelgrote ondernemingen en groothandels.

Een snelle levering binnen Europa

Wanneer het product binnen Europa over de weg vervoerd moet worden, dan zal er vaak voor DPD worden gekozen. Het pakket zal snel op de plaats van de bestemming gebracht worden. Voor alle B2B-leveringen is een Predict-service ingericht. Predict is een gratis service van DPD die in veel landen binnen Europa gebruikt wordt. De persoon die het pakket in ontvangst zal nemen, zal een dag voordat het pakket zal worden afgeleverd een e-mail met de geplande datum van aflevering ontvangen. Op de bezorgdag zal zelfs nog een e-mail worden verstuurd met daarop de tijd van aflevering. Voor het leveren van zakelijke producten en brievenbuspakjes zijn er genoeg mogelijkheden. Plan vooraf alles goed zodat het afleveren van de producten zonder strubbelingen zal verlopen.

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie