Kick-off van de wervingscampagne met wethouder Herbert Raat, Frouke van Griensven (Senior
Manager HR AmstelveenSport) en de medewerkers van zwembad De Meerkamp die model stonden voor de campagne.
Kick-off van de wervingscampagne met wethouder Herbert Raat, Frouke van Griensven (Senior Manager HR AmstelveenSport) en de medewerkers van zwembad De Meerkamp die model stonden voor de campagne. AmstelveenSport

De Meerkamp start wervingscampagne voor zweminstructeurs en lifeguards

19 oktober 2023 om 15:16 Overig

AMSTELVEEN Om het aanbod van zwemlessen te kunnen vergroten, is uitbreiding van het team van zweminstructeurs en lifeguards (toezichthouders) noodzakelijk. Wethouder Herbert Raat (Sport) gaf daarom vandaag de kick-off voor de nieuwe wervingscampagne voor het aantrekken van meer zwembadpersoneel in De Meerkamp. De wethouder deed dat door de campagne-uitingen op de wildplakzuil voor het zwembad te onthullen. De uitingen zijn tot stand gekomen door samenwerking tussen AmstelveenSport en de gemeente en zullen overal in Amstelveen te zien zijn.

“We vinden het ontzettend belangrijk dat alle Amstelveense kinderen zwemlessen kunnen volgen”, zegt wethouder Raat. “Om de wachtlijsten hiervoor te verkorten is niet alleen extra zwemwater nodig, maar nog belangrijker; voldoende gemotiveerde zweminstructeurs. Zwemveiligheid is een van onze prioriteiten. We zijn ontzettend blij met de huidige enthousiaste zweminstructeurs en hopen dat De Meerkamp met deze campagne meer collega’s binnenhaalt.”

KOM IN ACTIE

De wervingscampagne heeft als slogan: ‘Kom in actie!’ Hiermee wordt zowel het in actie komen om te solliciteren bedoeld, als de actieve houding die past bij de functies lifeguard en zweminstructeur. Werken in een zwembad is een sportieve en verantwoordelijke baan. Het waarborgen van zwemveiligheid voor de badgasten en het voorkomen van calamiteiten staan voorop. In het werk wordt veel contact gelegd met de badgasten en wordt er aangespoord tot het hebben van plezier binnen de zwemaccommodatie.

De medewerkers van zwembad De Meerkamp hebben model gestaan voor de campagne-uitingen. Als geen ander weten deze medewerkers hoe belangrijk het is om te leren zwemmen. Het is dé reden dat ze voor dit vak hebben gekozen, mensen iets leren waar ze heel veel plezier aan kunnen beleven.

INTERNE OPLEIDING

Vanuit het maatschappelijke belang wordt de wervingscampagne ook gericht op potentiële medewerkers die nog niet zijn opgeleid tot zweminstructeur of lifeguard. Uiteraard moeten ze wel zwemvaardig zijn en het vak moet hen ook aanspreken. De mogelijkheid bestaat om een interne opleiding te volgen en tegelijkertijd te werken en stage te lopen in het zwembad. “Hoe mooi is het om passie en talent samen te laten komen in een sportieve en maatschappelijke omgeving,” aldus Frouke van Griensven, Senior Manager HR bij AmstelveenSport.

Voor meer informatie over de vacatures van lifeguard en zweminstructeur: amstelveensport.nl

Deel dit artikel via:
advertentie
advertentie